EĞİTİM
ENGEL TANIMAZ
( Teşekkürler Leyla Öğretmen )
Eğitim denen yüce erdem-ana, idealizmin ve bilimin ışığında yola çıkmışsa bilin ki engel tanımayacak, tanıması da düşünülemez. Engelleri, anlaşılır hale getirmek, eğitimin peşinde koştuğu zekânın, hünerlerin işi, hatta sanatıdır…
Engelli olan insanlarımızın yürekten söylediği bir söz var; “ Engelli olmak sorun değil, engelliye engel olmak sorun…”
Tekirdağ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Özel Eğitim Sınıfı öğrencilerinden Mehmet Ali Demirel, engellerin; eğitimin disiplin, çalışmak ve inanmakla aşılacağını gösterdi. Özel Eğitim Sınıfı öğrencisi Mehmet Ali Demirel, girmiş olduğu üniversite sınavında, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu, Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümüne girmeye hak kazandı.
Öğretmen ve öğrenci birbirine inanmışsa, bir ideal de gün yüzüne çıkar. Toplum, bu tür inançlar sayesinde daha enerjik, daha huzurlu hale gelir. Gördük ki kapalı toplumlarda başarı da az, uygar devletlerle rekabet etmek de mümkün değil…
Cumhuriyet kurulur kurulmaz eğitimin önemi, o günkü okuma yazma seferberliğiyle çok iyi anlaşılır. Neredeyse ülkenin büyük çoğunluğu okuma ve yazmadan uzak kalmış oluşunun bedelleri fazlasıyla ödendi. Engeller ortadan kalkınca, insanın hünerleri eğitimle buluşunca, öğretmenlerin de yetenekleri gün yüzüne çıkıyor.
Uygar dünya ülkelerinin birisinde, yıllar önce bilimsel bir araştırma-çalışma yapılmıştı. Bazı öğretmenlerin; “ Bu öğrenciler bu dersten başarılı olamaz!” dedikleri ve dışlanan öğrencilerden çok büyük emekler harcayarak meydana getirdikleri sınıflarda, sadece eğitimci sıfatını taşıyan öğretmenler değil, en iyi öğretme ve öğrenme yöntemlerini çok iyi kavramış öğretmenler seçilip çalışma başlatıldı.
Uzun emeklerin ardından; “ Bu konularda, derslerde başarılı olamaz!” denen öğrencilerin neredeyse % 65’in başarılı olduğunu öğrendik. Engelleri aşmak tam da böyle bir şey; yeni yöntemler, öğrenme ve öğretme biçimlerini ancak kendini arayan, gerçekleştiren öğretmenler yapabilir.
Tekirdağ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Özel Eğitim Sınıfı öğrencisi Mehmet Ali Demirel’e okulu, ailesi ve kendisi inanmıştır. Öğretmeni Leyla Rahşan Karavelioğlu, öğretmenlik yolculuğunda almış olduğu pedagoji derslerine ilave, kendi kişisel çabaları, merakı sayesinde, üniversite yıllarında darama-tiyatro dersi de alır.
Drama-tiyatro ve özel eğitim derslerinin en büyük etkisi, özel sınıflarda, özel öğrencilerde ortaya çıktığı görünen, anlaşılan bir gerçektir. Öğretici-öğretmen oyunla birlikte çocuğun kalbine, zihnine gönüllü girmeyi başarır ve eğitimin yolculuğu başlar. Engeller de bir bir, zihin ve kalbin gönüllülükleri sayesinde başarılır…
Mehmet Ali Demirel ve Leyla Öğretmen,onların öyküsü ne burada başladı ne de burada bitecek.Daha çok başarılar ve insan ruhuna iyi gelecek olan kendi kendine ve toplumuna faydalı bireyler-öğrenciler bu ideal sayesinde yeşerecek,topluma kazandırılacaktır.
Özel Sınıf öğrencisi Mehmet Ali Demirel, öğretmenin ismi geçince ; “ Melek öğretmenim” derken, zihnin ve kalbin de seslenişini yapıyor olabilir mi?
Teşekkürler Leyla Öğretmen… Teşekkürler Mehmet Ali Demirel…
Güven SERİN
2 yorum:
Her zamanki duyarlılığın,şiir felsefesi ve sevgisi içinde hayata bakış açın ve yürekli oluşun,bize onur,şehrimize değer katıyorum; çok sağ ol kardeşim...
Yorum Gönder