19 Haziran 2023 Pazartesi

ELMALI KADINLARI DİRENİYOR

 

Kamera; Güven

Kamera; Güven

                   MALKARA ELMALI KADINLARI DİRENİYOR

 

     Direnme sözcüğünü özellikle seçtim. Neredeyse 10 yıldır bir başlarına direnen Elmalı Kadınları, şaşmaz bir irade, tüketim çağını fırsat çağına çeviren diğer ticarethane felsefesinden çok uzakta; Tekirdağ insanına ve turizmine HİZMET ediyorlar…

   Hizmet sözcüğünün altını kalınca bir şekilde çizmeyi borç biliyorum… Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi’nin Kırsal Turizmi Geliştirme projelerinin içinde Elmalı’da var. Bu projenin bir ayağı Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi olmasının yanında diğer ayağı da fedakâr Elmalı Kadınlarıdır…

   Yöresel Ürünleri Tanıtım Evi, o gün bugündür hizmet vermeye devam ediyor. Korudağları, çam ve meşeler diyarının hemen eteklerinde kurulan Elmalı Köyü-Mahallesi ve Belediyemiz tarafından Elmalı kadınlarının işletmesi, turizme katkı vermesi için onarılan taş mekân, başladığı günün felsefesi ve heyecanıyla direnmeye, mücadele etmeye, ayakta kalmaya çalışıyor.

   Burada sunulan lezzet şöleni olarak nam salmış kahvaltının karşılığı sadece 100 TL.

     İşin garibi, üretken kadınlarımız, oksijeni enerjisi bol olan kahvaltı bahçesinde hizmet için yarışıyorlar. Tek bildikleri şey; “ Daha getireyim mi? Daha süt, daha çay, daha lokma, yumurta ister misiniz?” eylemleri ne ticaret kokuyor, ne siyaset…

 

  Bir zamanlar Selçuk Şirince diyarı bu yolculuğa direnişe geçmiş ve kazanmıştı. Şirince’nin kazanmasındaki büyük pay, Efes Antik Kenti ve Meryem Ana Kilisesine yakın oluşundandır.

   Elmalı kadınlarımızın desteği ise kendi üretken felsefelerinde ve her türlü zorluğa dayanma iradelerinde gizli. İddia ediyorum; buraya ayrılacak zaman ve çok küçük paralar sayesinde, yaşayacağımız büyük kırılma ve çöküntüler bize bir süre daha uğramayacak, cesaret edemeyecektir.

   Bu tür organik insanlar diyarlarına giderken lütfen zırvalama, koşullama, önyargı ve korkunç beklentilerle mutsuzluk heykeli yapma felsefenizi bir kenara bırakın! Nazikçe…

   Elmalı Kadınlarının direndiği,hizmet verip üretim gerçekleştirdiği yere açıldığı günlerden bu yana gidiyoruz.Bilenler bilir; “Kültürel olanı,istikrar,disiplin olanı severim…” İstikrarı olmayan, kültürel kimliğe bürünmeyen hiçbir fotoğraf, haz mutlu olmam için yeterli gelmiyor…

   Anlaşılır, kabul edilir, huzur verici, ruh ve bedenimize iyi gelen her türlü etkinlik önünde sonsuza kadar eğilebilir, ellerim şişene kadar alkışlayabiliriz; alkışlıyorum: SİZ ELMALI KADINLARINI: Direnme ve üretiminiz daim olsun…

  Arkadaşlarım Erdinç Tokatlı,Yunus Çakır,Metin Onur ve Lokman Turan,Elmalı Kadınlarımızın direnme mücadelesine ellerinden geldiğince katkı veren,takdir eden Tekirdağlı insanlarımızdan-dır.

    Onları bir kez de ben kutluyorum; üreten ellere saygı duydukları, hiç olmazsa yılda birkaç kez destek vermek için yola çıktıkları için…

   Başta ELMALI KADINLARIMIZ, sonra Tekirdağ Büyükşehir Belediyemiz ve Belediye Başkanımız Kadir Albayrak, Tarımsal Hizmet Dairesi Başkanlığını ve buraya emek harcayan herkesi kutluyor, her daim teşekkürü borç biliyorum…

 Güven SERİN 

 

 

  





2 yorum:

Klio'nun Şarkısı dedi ki...

Tanıtım için teşekkürler Güven Bey. Hemen internete girip inceledim. Yolumuz düşerse uğrarız umarım.

GÜVEN SERİN dedi ki...


Özel bir diyar; bazen yol üzerinde olmaması adına seviniyorum.İstiyorum ki doğanın hüküm sürdüğü henüz bozulmamış yerlere gelecek olanlar biraz emek harcasın ve büyük kalabalıklar işgal etmesin. Korudağları,her daim eser rüzgar ve sadece emeklerini değil sevgilerini de ortaya koyan Elmalı Kadınları; sanıyorum mutlu olurlar ziyaretiniz adına; teşekkürler...