24 Mart 2022 Perşembe

AMWAY-CI ARKADAŞINIZ VARSA SIRTINIZ YERE GELMEZ

 

            

               AMWAY-CI ARKADAŞINIZ VARSA SIRTINIZ YERE GELMEZ!

 

    Amway nedir? Sorusu karşısında Amerika Birleşik Devletlerinde kurulmuş ve doğrudan satış yapan aile kuruluşu; ulusalar arası bir şirketin yüksek karlılığından, oturuşmuş ticari anlayışından, binlerce insana iş imkânı yaratıp, binlerce insana yardım yapmış olduğundan söz etmeyeceğim…

   Çalışmamın başlığında da “ Sırtınız yere gelmez” sözü hazır açılmışken, yıllardır Amway işi yapan arkadaşıma boşta bulunup “Sırtım ağrıyor biraz” dediğimde başıma gelecekleri unutmuşum…

   Sazı eline alır almaz Amway’ın vitaminlerinden, ağrılara çok ama çok iyi gelen, gelecek olan destekleyici besinlerden söz etmeye başladı. Nasıl bir iş aşkıysa, güya bu işi hobi gibi yapmasına rağmen, her geçen gün Amway aşkı daha da arttığı anlaşılıyor. Durmak bilmiyor; Amway vitaminleri şöyle, Amway vitaminleri böyle; sanırsınız ki mucize; daha kullanır kullanmaz sorununuz çözülecek…

   Bir de kendinden örnek vermez mi arkadaşım; “ Benim de sırt ağrılarım vardı. Şu vitamini kullanır kullanmaz hiçbir şeyim kalmadı!” Buyurun, buradan yakın! Başımı sağa, başımı sola çeviriyorum, gözlerimi kaçırıyorum, Amway aşkı yaşayan durdurulamaz, susturulamaz arkadaşımı kırmamak için elinden geleni yapıyor ama bir türlü ikna edemiyorum…

   Laf aramızda Amway vitaminlerini, daha doğrusu bütün ürünlerini tartışmasız sahiplenen arkadaşım Amway’ı neredeyse sağlık tanrıçası olarak tanıtacak! On beş yıldır Amway aşkı yaşayan arkadaşıma direniyorum. Ben direndikçe o daha da dozaj, vites arttırıyor. Bir süre hiç konuşmuyor, artık uzlaştık, anlaştık diye düşünüyorum. Ama bir sorunum var dersem; yandığımın karşılığı olan saatlerce anlatma, övgü; tam bir Amway şöleni…

  Amway’ın ticari felsefesi, sağlamlığı, disiplini, ciddiyeti, istikrarı öyle bir oturmuş ki, biraz kafa yorunca bu işin tam bir “ Saadet Zinciri” haline geldiğini görüyorsunuz. Zekâsız ticari anlayış yıllarca süremez. Sürdürülemez… Zekâyı yenilenme, teknolojik sahiplenme ve büyük reklâmlarla desteklerseniz, tadına doyum olmaz…

 

  İşin özü çok basit! İlk önce üye yaptığın kişiyi müşteri yapıyor, müşteri yaptığınız insanı ise “PARA KAZANMAK” ya davet ediyorsunuz. Paranın eşsiz çekiciliği insanlığın, uygarlıkların bugüne kadar ulaşmış olduğu durumun da anlatımıdır.

 

  Daha yüksek binalar. Daha geniş yollar. Daha ve daha şanlı, renkli, pırıltılı araçlar, daha sağlam e derinlerde saklanan kasalar; hepsi muazzam karlılık felsefesiyle mayalanmıştır.

 

  Amway’ın istikrarlı yürüyüşüne karşı koyamam. Reddedemem de. Ama şunu biliyorum; bir şey gönüllük içermiyor, özünde dayatma felsefesi varsa; bana uymuyor. Dokunarak, koklayarak ve inanarak, kendi tercihimle alışveriş yapmak bana fazlasıyla iyi geliyor.

  Bir de şunu düşünüyorum; Amway’ın müşterisi olduğum zaman hiçbir sorun yok. Ama tam da burada başlıyor Amway aşkı ve arkadaşlarını her yakaladığında Amway’ı nazik dayatma, koşul içerisinde pazarlamaya çalışma… Neden mi; daha çok para kazanmalı! Filanca kişi öyle kazanmış ki ödül olarak bilmem hangi ülkeye tatil bileti, ödülü almış…

  Tekrarlamak isterim! Benim ödülüm; yazı sanatı içerisinde bulunmaktır. Okuma sanatı içerisinde kalıp, evrensel aşka tutunmaktan başka hiçbir şeyi övemem…

   Amway aşkı yaşayan arkadaşımı merak ediyorsanız, küçük ve taze bir anlatım daha yapayım. Annemin bacak ağrılarından söz ettim yine bir boşluğa düşerek son karşılaşmamızda. Hemen atıldı ve Amway’ın muazzam vitamininden söz etti. Birkaç tane yuttuktan sonra rahatlama başlıyor. Ve artık, o vitaminin en sağlam müşterisi oluyorsunuz.

   Fiyatları mı? Usul usul başlıyor; 150.250.350 TL, canınız ne kadar değerli, cebiniz ne kadar şişkinse, artık her odanız, dolabınız Amway aşkı kokacaktır. Yani ölümsüzlüğe giden yolun, ölümsüzlük otunu arayan Gılgameş Destanı kahramanı olmuş bilin kendinizi…

   Kulağınızı biraz yaklaştırın; size bir şey fısıldayacağım; “ Amway-cı arkadaşınız varsa, kat’iyen sırtınız yere gelmez; kat’iyen…”

Güven SERİN 

 

 

 

 

  


Hiç yorum yok: