23 Mart 2024 Cumartesi

MAVİNİN KARANLIĞINA DÜŞDÜM

 

İnternet

                                        MAVİNİN KARANLIĞINA DÜŞTÜM

  ( Survivor All Star Yarışmacısı Batuhan )

   Bir zamanlar sözcük satın alan, hiç söylenmemiş sözcüklerin peşinde dolaşan, koşan Yunanlı bir şair varmış. Ona yeni, daha önce hiç duymadığı bir sözü getirene ücretini öder, sözü satın alırmış.

   Sanıyorum edebi dünyanın mazereti veya evrensel heyecanı hep aynı; kalbimizin çarpmasına neden olacak, henüz kırılmamış başka kabuklarımızı kıracak bir söz geldiği an; edebi ve felsefi dünyanın çırpınışları içinde hemen o sözcüğü “ Satın almak” istiyoruz…

  Ben de öyle yaptım; 19 Mart Salı günü gecesi annem sayesinde mecburen izlediğim Survivor yarışma programında, yine annemin tuttuğu takım, mavilere daha yakın bir halde programı izlerken duydum daha önceden hiç duymadığım bu sözcükleri;

   “ Mavinin karanlığına düştüm…” Kim bilir kaç insan için sıradan ve basit açıklaması olan bu sözcükleri hemencecik satın alıp, notlarım arasına bıraktım. Dokunulup, üzerinde zihin yorgunluğu yapacağım belki de engin okyanuslarda kıyıdaki dalgalarla oyun oynayan, spor yapan sörfçüler gibi sörf yapacağım bellidir…

   Sözü kullanan yarışmacı Mavilerin takımından Batuhan… Dokunulmazlık oyununda altı arkadaşı tarafından potaya gitmesi için oy kullanıldığı ve hayal kırıklığı için söylemiş olduğu sözün derinliğinin, içtenliğinin ne kadar farkındaydı bilinmez! Zaten kırılma anlarında, samimi hüzünlerde ne olursa oluyor. Tıpkı büyük gezegen olaylarından sonra dünyaya, yüzeye çıkan kaplıca, mineralli sular gibi, bir kırılma yaşaması gerekiyor…

   Genç yarışmacı Batuhan için arkadaşlarına sitem, derin bir düş kırıklı için söylenen bu söz, beni başka derin ve karanlık mavilere savurduğunu inkâr edemem. Yazın dünyasıyla çocuğun dünyası birbirine benziyor. Düşlerin erdemi içinde, birçok yasayı alt eder, kendi kuralsız-lığınız içinde bir sürü neşeli oyun kurarsınız.

   Öyle yaptım, bir yarışmacının, popüler kültür haline gelen, her yaştan ve meslekten izleyicisi olan Survivor içinde duymuş olduğum sözü, kendi sığ alanıma; sığdaki derinliklere kadar taşıdım…

  Önce denizlerimizin, okyanuslarımızın henüz büyük kısmını bilmediğimiz, mavilerin karanlık dünyalarına sığ bilgilerimle girmeye çalıştım. Bir grup insanın uzaylıların girip çıktığı, oralarda kendi uygarlıklarını kurduğuna inandığı o derin mavi suların hakkındaki bilgilerimiz, henüz çok az…

    Bazı bilim insanların ise, o derin mavi suların da hissettiği, bir yerde kendi canlı yaşamları içinde gizemli hissiyatı olduklarına inandıkları o derin mavilikler hakkında öğrendiğim her bilgi, görüntü karşısında, bu dünyalara önem veren bilim insanları gibi heyecanlanıp, sıradan insanın karmaşasından kurtulduğumu sanıyorum…

   Ya gözümüzü gökyüzüne çevirdiğimiz zaman, sonsuz dediğimiz mavi derinlik? Uzaya çıkan, uzayda bulunan bilim insanları her gün bizim içinde bulunduğumuz mavi gezegene bakarken hissettikleri? Bugün imkânımız olsa, gezegenin ötesindeki diğer gezegenlere gidiş imkânımız olsa; derin ve sonsuz karanlık karşısında, her gün kavga ettiğimiz, her gün paylaşamadığımız dünyayı kim bilir nasıl arar ve özleriz…

Güven SERİN 

 

 

 

  



Hiç yorum yok: