4 Eylül 2018 Salı

SENİNLE BAŞIM DERTTE




Alkışlarla;eller acıyana kadar...

                                    

SENİNLE BAŞIM DERTTE
---------------------------------

  Yazımın başlığı bir şarkı ismi bilmeyen yok gibidir; özellikle X Kuşakları; bu şarkıyla büyür, sevip, hüzünlenip olgunlaşmışlardır.

  Selami Şahin’in klasik şarkılarından birisidir. Selami Şahin’in 1980’li yıllara damgasını vuran müzik akımı, besteciliği, halkın büyük çoğunluğu tarafından sevilip sayılması, sanat üretkenliği içinde de karşılık buldu.

 Seninle Başım Dertte artık bir Müzikal oldu. Tüm ülkeyi gezecek, oyunlarını, şarkılarını sergileyecek bir sanatsal çalışma; Tıpkı, Lüküs Hayat Müzikali gibi…

 Seninle Başım Dertte Müzikalinin tanıtımı yapılırken içime anlamlı bir korku düştü. Arka fonda; Selami Şahin’in şarkısı çalınıyor; halk deyimiyle; tatlı tatlı… İster istemez 1980’li yıllara; panayır kültürlerinin, sevgiliye mektup yazılıp, karşı karşıya gelinince yüzlerimizin kızardığı zamanlara gittim.

  Müzikalin ismini duyunca korktum! Genelde ölen insanlar hatırlanır, onlar adına bir şeyler yapılır. Medyanın yüksek çıkarları hep bu yönde olmuştur. Acaba Selami Şahin öldü de haberim mi olmadı; diye acılı bir düşünce içine DÜŞTÜM…

 Ne acı bir şey; her gün bilgisayarın karşısında olduğum, gazeteme haftada altı yazı hazırladığım halde; kirlenmiş bilgi, gürültü dünyasında en önemli sanatçımızın yaşayıp yaşamadığını bilmemek! Büyük bir acı; bilgisizliğimin, yoksulluğumun, duyarsızlığımın; hatta duygusuzluğumun elemi sardı ruhumun yük olmadığı bedenimi…

 Ganos-Işıklar Dağlarının üzerinden nasıl kalkarsa sis, pus; öyle aydınlandım; çünkü bir süre sonra sanatçının sağlık sorunu olmadığını, tam aksine turnede olduğunu, bu müzikalin onun geniş kitleler tarafından sevilip, sayılması nedeniyle en bilinen şarkısının ismi; Seninle Başım Dertte, verilerek bir müzikal oluşturulduğunu öğrendim.

 Pus kalkınca nasıl da gün çıkıyor ortaya. Aydınlık; yaşamın değerli kaynağı… Görüyorsun yamaçları, üç boyutlu vadileri ve işitiyorsun biraz ötede öten çobanaldatan koşunu, karatavukların utangaç kaçışmalarını görüyorsun…

  Müzikaller değerlidir; tiyatronun ses ve oyunculuk yeteneklerini de göstermek, seyirciyi anı, hatıra ve coşkuyla buluşturmak adına; yaşama dair ciddi bir şölendir…

 Kadroda kimler yok ki; Toprak Sağlam, Lider Şahin(Selami Şahin’in oğlu) Suna Keskin, İsmail Düvenci gibi değerli isimler ve canlı orkestra… 

 Yolumun kesişmesini istediğim bir müzikal… Bir klasik haline gelmiş olan Lüküs Hayatla yıllar sonra Eskişehir’de özlenen, beklenen buluşma gerçekleşmişti. Yaşam değerli, sağlık ve irade daha da; bu tür güzellikler, bilmem ne çok önemli sayılan maldan mülkten çok ötedir; ruhu dokunur ve mülkiyeti tüm insanlığa aittir…

  Bu oyuna, oyuna katkı veren sanatçılara; BAŞARILAR diliyorum. Kutluyorum; tüm kalbim, bilgim ve görgümün bana verdiği yetkiyle…

 Sahne, Seninle Başım Dertte; Söz-Beste; Selami Şahin;

Önce bir ıslık sesi duyulur; bozulur suskun sessizlik

Bilmiyorum seninle sonumuz ne olacak?
Belki bu aşk ölümsüz; belki yarım kalacak…
Her gün değişiyorsun, avutuyorsun beni,
Bir bilmece gibisin, çözemedim ben seni.
Seninle başım dertte; ne yapsam bilemiyorum,
Canımdan bir parçasın, söküm atamıyorum.

 Güven Serin 











6 yorum:

SevKoz dedi ki...

gerçekten X kuşağının çok iyi bildiği bir şarkıdır bu.. Turneye çıktıkları zamanda bende izlemeyi çok isterim

GÜVEN SERİN dedi ki...



Müzikal hayatına yepyeni katkı yapacaklar;turneye çıktılar;hareket başladı bile;belki rast gelirsin bir şehirde. Sanırım Eylül'ün ilk haftası Bursa'da olacaklar...

Zeugma dedi ki...

Şarkıyı biliyorum tabii; ama müzikalinden haberim yoktu. Umarım ben de rast gelir ve izleyebilirim. Bu türden organizasyonlara ülke olarak ihtiyacımız var.

GÜVEN SERİN dedi ki...


Büyük öneme sahipler;birden bir dönemi koruma altına alıyormuş gibi bütün ziyanlığı unutkanlığı yok ediyor bu tür sanatsal çalışmalar...Geçtiğimiz yıllar Tiyatro Pera isimli tiyatro sahnesinin yerinden edilmesi büyük hüzün yaşatırken şimdi bu müzikal küçük bir şenlik,belki de değerli bir şölen...

deeptone dedi ki...

hıms alışkın değilim böyle müzikallere ama izlenir herhalde ivit :) yani, operadaki hayalet, cats filan tabisideee bu yerli müzikaller bi bakmalı nasıl ki acabaa :)

GÜVEN SERİN dedi ki...


Bakmalı;ısrarla:)) Lüküs Hayatı izlemek için elli yıl bekledim;sen bu kadar bekleme sakın:))