4 Eylül 2018 Salı

SANIRSINIZ Kİ AĞACA TÜNEYEN SWEENY


Kamera; Güven

Kendi çöplüğümde;Eski Ermeni Mahallesi gezintisi sırasında rastladım ona. 
Ahşap binanın onarılmasını görünce heyecanlanıp fotoğraf çekerken
yapının tepesinden bir ses duyuldu;

" Bende buradayım ;beni de çek! " İnanılmaz bir sürpriz;
çöplükte maden bulmak gibi bir şey...

Ahşap yapının üzerine tünemiş olanı sanırsınız ki
Flann O'Brıan'ın romanın dan fırlamış,sürgüne
yollanmış kral;o ağaçtan o ağaca uçuyor,konuyor.
Çünkü,lanetlenmiştir;kuş olmuştur...
Bu zanaatkarlar böyle mi değil elbet! Bu insanlar,
Belki Sümer,Babil,Asur,Likya;Roma,Selçuk;geçmişten
bugüne akan nehir sularının devamı gibi;yaratılışlarında
üretmek,tünemek,çalışmak var...

Güven Serin 

4 yorum:

Zeugma dedi ki...

Çok gözü kara oluyorlar bir taraftan. Yükseklik korkusu sıfır.
Ben başımı kaldırıp da bakmaya korkarken, onlar incecik iskelelerde elini kolunu sallayarak dolaşıyor. İstatiklere göre ülkemizde her yıl binden fazla inşaat işçisi ölüyor bir taraftan :(

GÜVEN SERİN dedi ki...


Gözü kara oluyorlar kesinlikle;zaten bana seslenince bir şok yaşadım;sanki başka bir perde,dünya dışı bir olay;fotoğrafı büyütüp yakından bakınca;duruşuna ayrı bir imrenme içinde buldum kendimi;sanki bütün uygarlıkların mirasını üzerinde taşıyan bir soluk. O an,sigara molası vermiş kendine;"Ben de buradayım" deyince irkildim...Buranın zanaatkarı benim,yapı kadar değerliyim der gibi...Öyle de...O an,aşağıdan birisi seslendi;birkaç saniyede aşağı iniyordu bile...Ölümler;her yıl ve kanıksanmış bir şey gibi...

deeptone dedi ki...

komik fotooo :)

GÜVEN SERİN dedi ki...


Baştan beri beni de düşündüren bir hal var burada;seslenişte,onu baştan görmeyişim de;velhasıl bir komiklik de var;zaten seslenişte de bir mizah tonu,titremesi vardı:)) Komikliği,zanaat ve sanata yakın da buldum Deep;bir güven var o komik duruşun tünemiş canlısında...