13 Haziran 2023 Salı

BU MEYDANLAR Z KUŞAĞINA YETMİYOR

 

Kamera; Güven

Kamera; Güven

Kamera; Güven

Kamera; Güven

Kamera; Güven
Kamera; Güven
                    

                BU MEYDANLAR Z KUŞAĞINA YETMİYOR

                       ( Kiraz Festivalimizin Ardından )

     Günümüzün gençliği pop müziği, pop sanatçılarını seviyor. Sadece şarkılarıyla değil yaşam biçimleri, yaşama dair duruşlarıyla da sevdiği, dinlediği sanatçıları çok yakın takip ediyorlar…

    Siyaset ve gazetecilikte “Sahaya inmek” diye söylenen bir deyim vardır. Nedir sahaya inmek? Derseniz, hareketin, emeğin içinde olmak derim…

    Kalabalığın zirve yapmaya başladığı saatlerde 57.Kiraz Festivalimizin ikinci konser gecesi akşamı bende sahaya, tam da kalbine indim. Gençler ve her daim genç kalanlar konser alanına saatler öncesinden gelmiş…

   Süleymanpaşa Belediyesi’nin gençlerle daha da yakın olma isteği, genç Başkan Cüneyt Yüksel’in gençlik enerjisinden olduğunu düşünüyorum…

   Geceye, şarkılarıyla; yorum ve sesleriyle damgasını vuran iki sanatçı oldu. İlk saatlerde sahne alan Mustafa Ceceli, seyirciyle bağ kurmakta usta olduğunu söylemek isterim…

   Konser başlamadan önce Tekirdağ Emniyet Müdürlüğü Narkotik Şube Müdürlüğü sahneye çıkan personeli gençlere seslendi.Uyuşturucunun kötülüklerini çok net ve sade bir şekilde anlattı…

    Bu tür seslenişlerin çok yerinde olduğuna inanıyorum. Her fırsatta çok farklı videolarla, gençlerin algılarına tam 12’den dokunacak duyurularla uyuşturucu denen insan ve insanlık düşmanı maddeleri, sonsuza kadar unutturmak, yok etmek hepimizin boynunun borcudur…

   Sahaya indim de ne gördüm? Sahil dolgu alanının Ulusal ve Uluslar arası tanıdım, program yapılan festival için yetmediğini gördüm. İnsanların, özellikle yılda birkaç kez inen insanların bu engin insan denizi içinde nasıl eziyet çektiğini ve çektirdiklerini de gördüm…

   Başka neyi gördüm? Gençlerimiz müziği fazlasıyla seviyorlar. Hele pop müziğini daha da fazla… Onların çok daha görkemli konser alanlarında sevdikleri sanatçılarla buluşması, yarının ve bugünün gençliğine en güzel festival, bayram hediyeleri olacaktır.

   Daha başka neyi gördüm? Siyaset bilimi içinde siyaset yapan Süleymanpaşa Belediye Başkanı Cüneyt Yüksel’in her dakika, her saat en az sahne önüne toplanan binlerce genç gibi yüksek heyecan içinde olduğunu gördüm. Her eylemin içinde olmaya çalıştığı, her fırsatta gençlere seslenip, onların yanında olmayı; ister siyasi, ister insani tercih duyarak yapsın; bu tür sahaya inme çalışmaları herkesin fayda bulacağı, mutlu olacağı görüntülerdir…

   Mustafa Ceceli’den sonra sahneye gelen sanatçı Funda Arar oldu. Sahnenin sisli, renkli ışıkları arasında tam da sesine, şarkılarına uygun bir Funda Arar, her zaman ışıltı ve görkem saçan bir sanatçı. Zaten coşmuş gençleri, saatlerdir ayakta bekleyen sanatseverleri daha da coşturup eğlendirdi…

   Sahaya inmekle başka ne buldunuz derseniz; evrensel neşeyi, birlikteliği, bir arada olmak için ne çok sebebimizin olduğunu da buldum… Artık Z Kuşağını kimse yok sayamaz…

   Belki bizler gibi AĞIR AĞABEY, AĞIR ABLA gibi görünmüyorlar ama her şeyin farkındalar. Bir iş, bir eylem samimiyet içinde mi yapılıyor, yoksa yapaylık mı taşıyor; oldukça farkındalar…

   Onları kazanmak isteyen anne babalar ve siyasetçiler sadece samimi olsun ve sanatın, bilimin, Mustafa Kemal Atatürk’ün yönünü çizdiği “Çağdaş Medeniyetler Seviyesi-Çizgisi” Gelişmiş ülkelerin gençliği neyle buluşuyorsa, neyi hak ediyorsa onları hak eden gençliğe sunalım; kâfidir ve Milletimizin yararına olacak en değerli kazanım, zenginliktir…

   Eksiklerini eleştirdiğim, fazlalıklarıyla onur duyduğum 57.Kiraz Festivali geride kaldı. Sahaya inen, eğlenceye, müziğe “umut” olan her şeye susamış olan gençlerimize ne yapsak azdır. Tekirdağ şehrine de öyle… Çok bekledi ve çok yoruldu; çağdaş şehirlerin çizgisinde olabilmek için…

    Festivalimize emeği geçenleri, yorulmak nedir bilmeyenleri KUTLUYORUM…

 Güven SERİN 

 

 

 

 

Hiç yorum yok: