18 Kasım 2019 Pazartesi

EĞRİSİYLE DOĞRUSUYLA GÜNEŞ KAFKASYA...


Kamera; Güven  ERMENİ ANA HEYKELİ
Başkent; Erivan (Yerevan)

"Ana"bu diyarlarda bir mit haline dönüşmüş...Haklı
bir sürü nedenleri var...Aynı heykel;Gürcistan Tiflis'de bir
başka şekilde oranın simgesi; Gürcü Ana,olarak biliniyor...



Erivan-Aziz Krikor Lusavoriç Katedrali...


Erivan-Ermenistan-Cumhuriyet Meydanı



Erivan-SANAT MÜZESİ

Rehberim Ruben ve ben...


ERVAN-SANAT MÜZESİ



Erivan (Yerevan) ERMENİSTAN



Sağımda; rehberim Ruben
Solumda dedesi Konya Akşehir'den
göç etmiş Ara (Ressam) gönlü
aynı Anadolu insanı gibi,
o diyarda bana bir kahve teklif
eden tek insan; orada yaşayan
Türkler hariç...Teşekkürler Ara...


ERİVAN -S.ASTVATSİN KİLİSESİ


Erivan-Tiflsi arası yolculukta minibüsün şoförleri;

Sağımda Ermeni Zekerya ve Yezidi;Cemali ve
bir Türk;bilinen koşullardan öte...


TİFLİS-OPERA ve TİYATRO 


Gürcistan'ın eski başkenti olan bölge,
şimdi UNESCO tarafından korunuyor.

Aziz Krikor Lusavoriç KATEDRALİ  


Kadim Başkent...GÜRCİSTAN 


Gürcistan-TİFLİS 

Jvaris Mama Church Kilise Papazı
Tavmas Chokheli isimli bu Papaz,
aynı zamanda çocuklar için ninniler besteliyor.
Kutladım kendisini...



Tiflis'in güzel meydanlardan bir tanesi daha



Batum'da tanıştığım bir Türk esnaf..
Cihan Baraka;Lokantası ve un değirmeni var...



BATUM


Başkent Tiflis;Eski Parlamento Binası 


TİFLİS



Tiflis;bu mekan Linvelli isimli bir kadına aitti.Ölmeden
önce son isteği,yaşadığı bu yerin tüm eşyalarıyla 
birlikte korunması,kollanmasıdır...Şimdi bu istek
yerine getiriliyor;bir sığınma,dinlenme,kahve içilecek
huzur yakalanacak,kitap okunacak bir yer...


Eski Başkent;kadim diyarlar; Mtsheta...


Eski Tiflis yakınlarında Şio-Mğvime MANASTIRI

Doğanın koynuna gizlenmiş bir yer...Bu bölgeyi
çok sevdim.Fakat,Geveze bir Keşiş de burada yaşıyor.
Bana hiç güven vermedi...


Şio-Mğvime Manastırı...








































2 yorum:

burcu dedi ki...

ah çok güzel fotoğraflar, umarım ben de görebilirim.

GÜVEN SERİN dedi ki...


Teşekkürler;umarım,gezmenin görmenin ve anlamının
tarafında olursunuz...