12 Kasım 2018 Pazartesi

TİFLİS Mİ? BATUM MU?


  

   Batum önyargısı, Tilfis hazırlığı derken; son sözü yazgı söyledi. Karar, zoraki olarak Hopa Batum güzergahı... Sonuç; yazgıya minnet, teşekkür, ön yargının kıçına; nazikçe bir tekme; ama çok nazikçe... Gezmek, irdelemek, dokunmak, tatmak, öğrenmek; ne büyük nimet, okul, diploma...



Kamera; Güven 
Kale Yakınları; Batum 



Taş Köprüler; Geçmişleri,ötelere gidiyor;
Kraliçe Tamara'ya kadar...


Şoför ve rehberimiz ;doğanın saflığı içinde akan nehirler

Bir taraf Gürcistan,diğer taraf Türkiye...


Batum; Opera ve Bale Binası


Batum;miras;Rus mimarisi;bakımlı mekanlar



Eski Batum;hikayesi olan heykeller ve meydanlar









8 yorum:

deeptone dedi ki...

aklımda olsun yaaaa görülebilir yaniiii :)

Ölmek Üzereyim dedi ki...

hep batıda gezdim. tiflis hakkında böyle şeyler duydukça pişman oluyorum. keşke zaman bulsaydım da tiflise de gitseydim diyorum. hem halkını da merak ediyorum. fotoğraflar güzeldi bu arada. teşekkürler.

GÜVEN SERİN dedi ki...



Ayıp ettin Deep:)) yaşanılabilinir bile:)) Yaz listene...

Beyda'nın Kitaplığı dedi ki...

Benimde görmek istediğim yerlerden. Umarım ömrüm vefa eder ve görebilirim :)

GÜVEN SERİN dedi ki...


Umarım Beyda;eskilerin bir lafı var;insan sağ olunca çok şeyler görür,diye;inan ve bekle;bir de tüm dünya ayrı bir tat;ülkemizin köyleri,kasabaları bile;bazen çok yakımızda ayrı bir değer,zenginlik bizi bekliyordur...

GÜVEN SERİN dedi ki...


Teşekkürler Gazâ,evet,gitmek istemek ve gidememek arasında,insanlığın milyarlık keşkeleri var. Sanırım,her yerin farklılığını bu gezide daha iyi netleştirdim. Bir de gidememenin hüznünü,gitme isteğimin özlemiyle dengelemek güzel şey;sırada Tiflis var;ama Batum'a uğramadan olmaz:))

Beyaz Yakalı dedi ki...

Ben de görmek istiyorum, tanıttığın için teşekkürler..

GÜVEN SERİN dedi ki...

Israrla düşünmeni rica ederim;memleketimiz ne kadar güzelse,komşularımız,dünyamız o kadar güzel;bir de anlama,karşılaştırma fırsatı veriyor;kültürler kültürleri daha iyi anlama adına...