26 Temmuz 2018 Perşembe

BENLİĞE DOKUNMAK



BENLİĞE DOKUNMAK
-------------------------------

  Pera Müzesi Suna ve İnan Kıraç Vakfının desteğiyle ülkemizde, şehrimize yakın İstanbul’un Pera Bölgesinde çok önemli sanat olaylarına ev sahipliği yapıyor. Sabit eserlerinin yanında, sürekli tekrarlanan, süreli sergileri, her alanda yol alan sanatçılara kucak açıyor.

  Bu kez, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinden Lisansüstü ve Sanatta Yeterlilik öğrencilerine imkân tanıyor…

 Aydın Kılınç’ın video çalışması; Benliğe Dokunuşu, Maya Angelou’nun şiiriyle bir kadının arkasına yazdığı sözcüklerin, dizelerin diliyle yapıyor;

Güzel kadınlar öğrenmek ister giz neremde? Sevimli değilim, yaratılmadım manken
Ölçülerinde ama başlayınca anlatmaya,
Kadınlar yalan söylüyorum sanır.
Derim ki,
Kollarımın arasında,
Genişliğinde kalçalarımın,
Adım atışımda,
Kıvrımında dudaklarımın.
Kadınım ben
Tepeden tırnağa
Olağanüstü kadın,
Benim işte.

  Kadınları anlamak için, ilk önce kendimizi; erkek tarafımızı, soylu zaaflarımızı, henüz törpülenmemiş kabalıkları mızı da anlamak zorundayız. Yoksa bütün güzel sözler, davranışlar bir çuval incir gibi maf oluverir…

  Ne çok mazeretimiz var; haklıyız, haklı olmak adına… Haksız olup da, haklılığa yürümek, eğrilerin içinden doğrulara tırmanmak; en büyük savaşın, kas gücünün değil beynin o minik hücrelerin zaferiyle olacağını bilmek; bilmek istemek; ayrı bir dokunuş olmalı…

 Güven Serin 

2 yorum:

deeptone dedi ki...

hımm gidip bakayım :)

GÜVEN SERİN dedi ki...


Vakıtlar hızla ilerliyor:)) Kesinlikle kaçırma;burası ayrı bir dünya;sanatıyla,dinlencesiyle