22 Haziran 2017 Perşembe

DOKTORLARIN SOSYALLİKLERİ


Yamyamlık hep vardı... Hiçbir zaman yok olmadı.
Sadece,azaldı.


DOKTORLARIN SOSYALLİKLER İ
--------------------------------

  Günün sona ererken, göksel gösteri yapılan yerin biraz ötesinde mesleği doktor olanlar bir araya gelmeye başladılar. Tanıdığım doktorlardan birisi yanıma gelip selam verdikten sonra, meslektaşlar arasında bir buluşma; akşam yemeği olduğunu söyleyip, meslektaşlarının yanına döndü.

 Rahat ve yüksek sesle konuşuyorlar. Bol latife yaptıkları için, gülenler de epey fazlaca… Hazır bir sürü doktor birbirini yakalamış; yine diğer insanların yaptıklarını yapıyorlar; iş yeri, yetmezlikleri üzerine bir sürü duygusal, tepkisel konuşma…

  Tesadüf bu ya, günlerdir elimde taşıdığım kitabın, kalmış olduğu sayfası, dün geceden beri anlamaya çalıştığım doktor hikâyesiyle yoğrulmuş.

 13.yüzyıl Mısır ülkesinde yaşanan yamyam olaylardan söz ediyor. İnsanın kanı donuyor; ne kadar yakınımıza gelmiş diye. Daha da ileri gidiyor kitap; bu yamyamlığın, özellikle doktor yemek üzerine moda olduğunu; bin bir yalanla evlere davet edilen doktorların; mideye indirildiği anlatıyor…

 Ürpererek, gülümseyerek; şaka mı ciddi mi, paranoyasına dokunarak, yan tarafımda ki güzel giyimli doktorlara baktım. Acaba,13.yüzyıl yamyamlığı ve özellikle doktor yemekten büyük keyif alan başka yüksek statü sahiplerinin bu düşkünlüğüne ne derlerdi?

 Tabi ki bu sorgulamayı yapmadım. Biraz önce yemek yiyeceklerini düşündüm. Kendilerini tabaklar içinde servis edildiklerini bir düşünseler; bir gece maf olur. Olmaz mıydı yoksa?

  Bu duruma hemen el koydum. Tekirdağ, sahilinden 13.yüzyıl yamyamlığına sopa gösterdim; derhal sayfayı çevirip başka sayfalarda kayboldum; gecenin içinde kaybolan karabatak ailesi gibi…

Güven Serin 






Hiç yorum yok: