22 Eylül 2016 Perşembe

BİR ŞAİR DIRANAS


Yeşil pencerenden bir gül at bana...
Işıklarla dolsun kalbimin için...

Aziz Öğretmene ve Öğrencilerine;
Saygıyla...


BİR ŞAİR; DIRANAS
---------------------


  Ahmet Muhip Dıranas; meşhur zindanı olan yerde; Sinop şehrinde dünyaya merhaba diyen ozan.

  Ne güzel komşumuzdun sen Fahriye abla, şiirine ruh katan; belki de hepimizin bir Fahriye abla gizemine dokunan şair Dıranas…

  Cigarasız yapamam ben, diyen insan. Günde dört pakete çıkarttığı sigarayı, en kıymetli besin gören; içmemek için beynine bir nöbetçi diktim; ama ara sıra uykuya dalıyor nöbetçi; o zaman içiyorum işte, derken çocuk gözleriyle gülümseyen birisi…

  Bahçende akasyalar açardı baharla / Ne şirin komşumuzdun sen Fahriye abla…

  Dıranas aynı zamanda Aziz öğretmenin öğrencileriyle arasında sonsuza bağlanan gizemli bir köprü gibi; şifresi ise yine bir Dıranas şiiri;

Yeşil pencerenden bir gül at bana.
Işıklarla dolsun kalbimin içi.
Geldim işte mevsim gibi kapına.
Gözlerimde bulut, saçlarımda çiğ!

  Dağları da işaret eder Dıranas; Köroğlu gibi hür yaşamayı arzu eder orada; cüceleşmiş insanlardan kaçmak için; sonsuzluğa kavuşmak adına; boşluklarda arar sevdiğini; yaralı bir hayvan bağırırken…

Güven Serin 


Hiç yorum yok: