1 Temmuz 2013 Pazartesi

TERZİKUŞU


Kamera; Güven  Boğaziçi Üniversitesi

Mimariye,mühendisliğe ve emeğe inanmışsanız; yaşadığınız yer
esere; siz de o eserin parçasına dönüşürsünüz


Kamera; Güven  
Seyreyledim yükseklerden Boğaziçi'ni, Emirgan'ı;gören
işiten gözüm ile seyreyledim... 

TERZİKUŞU

 Kamboçya’ya özgü yeni bir kuş türü keşfedildi diye okuduğum bu habere, bu kadar niye sevindim acaba? Yüzlerce canlının nesli tükenirken, tüketimi baş tacı yapmışken, insanlık onuru yerlerde süründürülürken ben; küçücük bir kuşun, varken yen keşfedilmesine küçücük bir kuş gibi sevindim…

Niye ki?

  Bir ödeşme mi bu; insanlığın kayıp tarafı adına! Kahverengiye çalan kırmızı başı, küçük gri renkli gövdesiyle terzikuşu, varken şimdi çıktı; yeni bir keşif olarak insanlara bildirildi.

  Nedense terzikuşu keşfi yeni bir gezegen, yepyeni insanların başka alanlarının keşfi gibi geldi bana. Sımsıcak; tıpkı guguk kuşunun, yalıçapkınının, yükseklerden uçan yaban kazlarının ismini duyduğum zaman; özgürlüğe, farklılığa, var oluşa sevindiğim gibi…

  Küçücük gövden, kahverengiye çalan kırmızı başın ile terzikuşu; aramıza hoş geldin. Belli ki iyi yuva örüyor; iyi ölçüp biçiyorsun; tıpkı İdris gibi…

  Gününüz aydın olsun dostlarım; insan denen canlının iradesi, öğrenme merakı, özgürlüğe olan açlığı, karanlık ile aydınlığın ne büyük bir denge olduğunun farkına varış-lığı hep sizinle olsun…

 Güven Serin

  


Hiç yorum yok: