Kamera; Güven Kayseri Yakınları; gidenlerin türküsü
PATRON MUTLU SON İSTİYOR
Teknoloji ile
birlikte sinemada kendi değişimini yaşıyor. Aksiyonu bol olan filmlerde sıra
dışı sahneleri bile gerçekmişçesine izleyip o anın muhteşem duygularıyla seyir
keyfine ve hayal dünyasına inanılmaz şeyler ekliyorsunuz.
Patron Mutlu Son
İstiyor filmi iyi bir oyuncu kadrosuyla buluşmuş. Filmin çekim yeri
Kapadokya-Ürküp, ülkemizin paha biçilmez yerlerinden birisi; o yüzden, bu
filmde görsellik senaryonun da ötesine geçmiş.
Ezgi Mola, oyunculuk
dersi veriyor sanki film ile filmdeki karakterle o kadar bütünleşmiş ki;
senaryonun zayıf oluşu, esprilerin bayat hali bile yeniden tazelik
gösterisi yapıyor. Kelebeğin Rüyası filminden sonra bir Yılmaz Erdoğan filmine
heyecan içinde gittim. Elbette aynı heyecanla çıkmasam da, geçirdiğim zamana,
Ürgüp’ün nadide güzelliklerine bir kez daha kapıldım.
Sinema, birkaç saat
içinde düşleri sese, görüntüye, eyleme çeviren inanılmaz bir sanat. Teknoloji
ne kadar gelişirse gelişsin, iyi bir konu, oyuncu kadrosu, oyuncuların sanat
yetenekleri, müzik ve filmin çekildiği yer çok çok önem taşıyor.
Kelebeğin Rüyası
filmi, Yılmaz Erdoğan'ın yazıp yönettiği bir filmdi. Konusu dram olmasına
rağmen, geçmiş ile bugün arasında kurduğu edebi köprü, film sahnelerinin
çekildiği yerlerin güzelliği, oyuncuların yüksek başarısı, yıllarca
unutulmayacak film hatırası; geçmiş ile bugün arasında güzel bir
tokalaşma-sarılma yaşamama neden oldu.
Patron Mutlu Son
İstiyor filminin senaryosu Yılmaz Erdoğan'a ait olsa da, yapımcısı Necati
Akpınar. Oyuncu kadrosuna bakınca kendi alanlarında hepsi başarılı oyuncular.Ezgi
Mola, Ersin Korkut, Mustafa Uzunyılmaz, Erkan Can, Murat Başoğlu veTolga Çevik;
yaptığı işe kendini veren tanınmış yüzler.
Sinemaya olan
inancım ve sinemanın geçmiş ile günümüz arasında kurduğu birliktelik kendimi
bildim bileli ilgimi çekti. 1970 yıllarda köyümüzün sineması ve bu sinemayı
işleten Hüseyin Beye şükranımı ifade etmeden geçemeyeceğim.
Şehrimizin biten gece
hayatına karşı açılan sinema salonları kendi direnişini yapıyor. Bu direnişe
ben ve dostlarım da katkı yapıyor; İlyas Bey, Nazır Öğretmen kırmızı koltuklara
yaslanarak bir çocuk heyecan içinde film arkadaşlığı yaptılar. Gazozu muz eksik
olmasına rağmen, fındık-fıstığımız eskileri hatırlattı.
Patron Mutlu Son
İstiyor filmi, komedi çeşidine girse de, altınıza işeyecek kadar gülümseme
yaşayamayacaksınız. Burada, kendini tekrarlayan ve Amerikan sinemasının büyük
etkisi altında kalmış yönetmen ve senarist bir hayal kırıklığı yaşatsa da,
filmin oyuncuları; özellikle Ezgi Mola, Eylül karakteriyle dokunulmamış,
keşfedilmemiş güzellikleri bir yel esintisiyle huzurunuza taşıyacak;
Seyrin keyfine,
sinemanın hiç bitmeyecek yol alışına siz de tanıklık edip, katkıda bulunun;
harcayacağınız her türlü emek, diğer emeklere katkı kadar, kendi iç dünyanıza
da harika bir besin olacaktır; ses, görsellik, diyaloglar ve düşlerin
esintileri…
Güven Serin
Merhaba Güven,
YanıtlaSilKelebeğin Rüyası adlı filmi izledim gerçekten beğendiğim filmler arasına girdi. İçinde şiir olması, eskiyi barındırması bendeki çekiciliğini artırmıştı.
Patron mutlu son istiyor'uda izlerim vakit bulabilirsem çünkü onda da beni çeken Ürgüp var ki gidip de büyülendiğim bir yerdir Ürgüp.
Mutlu geceler Güven.
YanıtlaSilGünaydın Hamiyet. Elbet git;sinema dünyasının çok sesliliği ve muhteşem renkleri adına; ama Kelebeğin Rüyası filmi ve onun bıraktığı izin yanında çok güzel manzaralar ve birkaç saat eğlence; o kadar...