22 Ocak 2014 Çarşamba

HAYAT


Kamera, Güven - Tekirdağ

HAYAT

 Ne güzel bir sözcük; hayat; yaşam… Soluk alıp veren ve bu soluk almayı insani, evrensel, bilimsel, sanatsal vasıflarla bütünleştiren her insanın; bu kelime karşısında saygı duyması gerekir. İnsan hayatı kadar; doğada bulunan bütün canlıların hayatı; yaşam hakkı önemlidir. İşte bu yüzden; küçük efendilere; hayatın bütün seçeneklerini öğretirken, harika imkânlar sunarken; en önemli hatırlatmayı; esas olan öğretiyi göstermek zorundayız; her canlının hayatı ve yaşamı önemlidir; tıpkı bizim tatlı, güzel canımız gibi…

 Doğa Irmak benim sevgili kızım; küçük arkadaşımdır. İnsanın yaşı ilerleyince, şefkati, olgunluğu, anlayışı ve sevgiyi kendi yakınına sunarken; tüm insanlığa armağan edişim; tüm çocukları bağrıma basışım geliyor.

  Süleyman Paşa İlköğretim 3/D sınıfı öğrencisi olan Doğa Irmak edebiyatı, felsefeye duymuş olduğu yakınlığı, öğretmeni Hüseyin Eren’in üstün eğitici gayretleriyle çok güzel gelişmeler gösteriyor. Küçük arkadaşımla kendi adıma övünmek yerine; ülkem adına kıvanç duyuyorum; çünkü çocuklarımızda, azim, merak, coşku görüyorum.

 Aileler ve okul; neredeyse bu küçük efendilerin kaderini etkileyecek öncülüğü yapıyor. Bu yüzden, Süleyman Paşa İlköğretim Okuluna, değerli yöneticilerine, Hüseyin Eren gibi bir öğretmeni ortaya çıkarmış eğitim camiasına teşekkürü borç biliyorum. Öğretmenlere uygulanan baskılar; hem ekonomik, hem sosyal, hem de siyasal ağırlığı, saymakla bitmez. Ve bu yüzdendir ki, öğretmenler kendi yaşam telaşlarına düşmüşken; Hüseyin Eren ismini taşıyan, ruhunda öğretici; Cumhuriyet Türkiye’sine yakışan; merak, düşünce, saygınlık, erdem aşılayan öğretmenlerimizi bildikçe; ümitlerim, yaşam heyecanım kırılganlıklara rağmen devam ediyor.

 Doğa Irmak, bu öğretiler içerisinde, öğretmenin eğitim programı içerisinde tüm öğrencilerinden istediği bir şiiri, arkadaşlarının ve öğretmenin beğenisine layık görülmüş. Bu küçük hanım efendinin “hayat” isimli şiiri beni de oldukça etkiledi. Birkaç dizede, unuttuğumuz birçok şeyi hatırlatıyor. İstedim ki bu hatırlayışı Doğa Irmak’ın öğretmeni ve arkadaşları hanımefendiler, beyefendiler gibi bizler de paylaşalım.

  Şiirin paylaşımına geçmeden önce; 3/D Sınıfı öğrencilerine; içlerindeki heyecan, merak, çalışkanlık için teşekkür ediyor ve hepsinin küçük ellerinden sıkıyorum;

Buse Menekşe’ye, Simge Eren’e, Zeynep Öner’e, Pelin Yörük’e, Sel Yalçın’a, Deniz Özkan’a, Azra Zeynep Özsoy’a, Azra Alkaya’ya, Azra Akbulutlar’a, Melis Erkan’a, Zeynep Yörüten’e, Beril Gülen’e, Rana Nil Eker’e, Sena Ateş’e, Tuna İleri’ye, Emir Berk Sağlam’a, Yusuf Gülören’e, Kerem Özeren’e, Bartu Demir’e, Mehmet Akın’a, Emir Akın’a, Atalay Şerbet’e, Alperen Zeybek’e, Kutay Yıldız’a, İhsan Berkay İnal’a, Başar Dalmış’a, Arda Varlık’a, Uras Alp Oğuz’a, Evrim Barkın Doğan’a, Ata Yorulmaz’a, Derin Deniz Erdoğan’a, Cem Baran Doğan’a en samimi içtenliğimle sevgilerimi yolluyorum.

 Şimdi, Doğa Irmak hanımefendinin Hayat şiiri;

  



  HAYAT

Boyaları severim her renkle dolar diye.
Işığı severim, her yer aydınlanır diye.
Kuşları severim, cıvıl cıvıl uçar diye.

Sessizliği severim, insanı dinlendirir diye.
Toprağı severim, her canlı yaşar diye.

Hayatı severim, özgürlük var diye.

  Güven Serin 



 

  

8 yorum:

Arzu Sarıyer dedi ki...

Adı Doğa ve de Irmak ise böyle güzeller güzeli şiir yazılır ,çok etkileyici...Kutluyorum Doğa'ya şirin sınıf arkadaşlarına ve değerli öğretmenine.bu güzel dizelere bize ulaştıran yazarı kutlamaz isem büyük haksızlık yapmış olurum ,kutluyorum bir baba ve yazar kimliklerinde Sevili Güven ,teşekkürler.

GÜVEN SERİN dedi ki...


Teşekkürü borç biliyorum sevgili öğretmenim.

Makbule Abalı dedi ki...

Merhaba sevgili Doğa Irmak,
Bir blog sayfasında bir ilköğretim öğrencisinin şiiriyle karşılaşmak
şaşırtıcı. Hele felsefe ve edebiyata ilgi duymak mutluluk verici. Sen ve Hüseyin Eren Öğretmenini kutluyorum.
Dünyayı sen ve senin gibiler daha güzel, daha anlamlı hale getirecek.
Selam sevgiler, İyi tatiller.

GÜVEN SERİN dedi ki...



Merhaba Makbule öğretmenim. Doğa Irmak'ın şiirini burada yayımlandığından haberi yok henüz; ama hem haberini vereceğim, hem selamınızı ileteceğim; saygı ile...

Esin Bozdemir dedi ki...

Sevgili Doğa Irmak'ı, bu güzel şiiri adına tebrik ediyorum. Geleceğe emanet edeceğimiz çocuklarımızı sonsuz bir güven ve inançla teslim ettiğimiz Hüseyin Eren gibi Öğretmenlerimizin ve bilinçli ebeveynlerin var olduğunu bilmek çok güzel.

Sevgiyle, emekle ve öğretilerle yetiştirilen çocuklarımız en büyük umutlarımızdır bizim. Kutluyorum her birinizi ayrı ayrı..

Doğa Irmak ve arkadaşlarına başarılarla dolu güzel bir yarı-yıl eğitimi dilerim.

GÜVEN SERİN dedi ki...


Günaydın Esin. Teşekkür ediyorum;eğitimin büyük önemini anlamış ve aydınlık savaşı veren her canlıya minnet ile...

bilge dedi ki...

Doğa Irmağı kutluyor değerli eğitimcilere selam olsun diyorum...

GÜVEN SERİN dedi ki...



Günaydın Bilge,teşekkür ediyorum;sevgi ile selam ediyorum;eğitimin yüceliğine inanmış her kişiye...