13 Mart 2012 Salı

ÜRPERTİCİ GÜZELLİK

SABANCI MÜZESİ

Rembrandt ve Çağdaşı Hendrick Sorgh
Dost bakışlı satıcı kadın



SABANCI MÜZESİ

Müzeciliğin öncüsü olan Sabancı Müzesi
sanat adına doludizgin yol alıyor.
Her yerde savaşın kaleleri yükselirken,
Emirgan'da sanatın kalesi yükseliyor.
Minnettarım.Önünde eğiliyorum ve
ellerim acıyana kadar...


SABANCI MÜZESİ

Rembrandt ve Çağdaşları


Ama,
Ama,biraz sonra
yola çıkıp
Sana geleceğim
Kuş gibi yüreğim...
Gözlerine anlatacak gözlerim
ve dudaklarım


ÜRPERTİCİ GÜZELLİK




Her şey, her yan ürpertiyor insanı.
Denizden esen kuzey rüzgârı,
Elinde bir demet sümbül ile nergis tutan kadın;
Kokuları, bakışları ile ürpertiyor erkeği.


Kadın ile erkek, kendi ritüellerini yapmak için
İçlerinden tekrarladıkları isimleri;
Kutsuyorlardı denize attıkları çiçeklerle birlikte


Martı bilinen şımarık martı değil,
köpek de
Eğriye doğruya havlayan köpek değil.
İnsanlaşmışlar sanki!


Martının, köpeğin insanlaşması iyidir, güzeldir.
İnsanın köpekleşmesi neden kötü?
Kötülük insanın kendisi…


Yakın, daha yakın, ürperti daha ürperti oluyor.
Göz, gözün içinde,
Kalp kalbin atışında,
Dudak dudağın…
Soluk soluğun içinde ürperiyor.


Güneybatı ufuk çizgisi, bir ışık doğuruyor;
Kırk yılda bir doğan ince bir ışık;
Kutsuyor sevgiyi, adı konmamış sevgilileri.

 Güven Serin

















2 yorum:

Selma Er dedi ki...

Artık pes ettim.Siz yine Rembrandt 'a benden önce gittiniz.Bugün SSM'nin önünden geçtim başka bir yere giderken.Yine erteledim.Fotolar ve şiir çok güzel..

GÜVEN SERİN dedi ki...

Selma Hanım Merhaba.

"ben kazandım ben kazandım" :)) Sanatın kazananı olmaz elbet; daha zaman var ama kaçırmayın lütfen:)) Sevgi ile...